Saturday 22 December 2012

好朋友只是朋友 - 郁可唯

Saya tempek lagu lah pulak. Ermmm, untuk muzik-muzik ni hati-hati lah sikit jangan ambilnya dekat hati. Saya ingat nak salinkan liriknya saja untuk bahasa Cina dan perbendaharaan katanya. Tapi dah lewat ni. Nanti saya tak bangun pula untuk Waktu Bersembang dengan Nya. 

 

Penyanyi lagu dikenali sebagai 郁可唯 Yu Kewei. Untuk pengetahuan kamu lah, ramai juga rakyat Malaysia berketurunan Cina yang menjadi penyanyi atau artis di Taiwan. Mungkin kalau kamu dengar radio siaran berbahasa Cina di Malaysia yang ada 2-3 stesen itu maka kamu boleh kenal mereka.

Lagu ni dari drama Taiwan, Office Girls dan tajuk lagu ini ialah 好朋友只是朋友 Hao Pengyou Zhishi Pengyou maksud lagu ini kawan yang baik, hanya ialah kawan sahaja. Mungkin dari saduran cerita orang Jepun. Orang Taiwan agaknya suka meniru orang Jepun, hahaha... Saya pun tak ada lah minat muzik melampau-lampau. Sekadar gunakan untuk membuat kerja saja. 

Pelakon dalam muzik video tu yang lelaki adalah orang Hong Kong, namanya 李燦森 Lee Chansam. Pelakon wanita heroin tu namanya 陳敏之 Chen Minzhi pun orang Hong Kong juga tapi katanya berasal dari wilayah Canton di Tanah Besar China. Ok lah, saya dah pening lalat. Terima kasih singgah ke sini dan menyokong. Dah boleh delete video lagu itu dari file saya, hahaha...   

Hati-hati dengan waktu salat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...