Tuesday 4 September 2012

Terjemahan Surah Maryam Bil Surah ke-19: 1-10

卡弗.哈.也.阿因.散德 (1) 這是敘述你的主對於他的僕人宰加里也的恩惠 (2) 當時他低聲地呼籲他的主說 (4) 我的主啊! 我的骨頭已弱了我已白髮蒼蒼了。我的主啊! 我沒有為祈禱您而失望 (5) 我的確擔心我死後堂兄弟們不能繼承我的職位, 我的妻子又是不會生育的。求您賜我一個兒子啦! (6) 來繼承我並繼承葉爾孤的部分後裔。我的主啊!求您使他成為可喜的 (7) 宰加里也啊! 我必定以一個兒子向給你報喜他的名字就是葉哈也,我以前沒有使任何人與他同名 (8) 他說:我的主呀! 我的妻子是不會生育的, 我也是老態龍鍾了, 我怎麼會有兒子的呢??? (9) 真主說:"事情就是這樣。你的主說:這對於我是容易的。以前你不存在,而我創造了你" (10)

Sila buka kitab suci al-Quran saudara-saudari dan lihat terjemahan dan tafsirnya. Saya sedang mengumpulkan perbendaharaan kata dan cuba mengubah bunyi ke tulisan rumi. Sebutan saya mungkin tak sama macam sebutan piawai bahasa Cina jadi kena periksa dahulu. Akan menambahbaik tampalan ini, inshaAllah.  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...