Sunday 13 January 2013

Quran Terjemahan

Ini Quran terjemahan ke bahasa Cina terbitan negara Suriah... Saya dapatkannya sewaktu sedang belajar di universiti di Pulau Pinang.... Harga tak ingat lah dalam seratus lebih macam tu senang nak baca dan belajar bahasa Arab kalau ada makna...  Saya menasihat saudara-saudari berketurunan Cina supaya dapatkan yang ada terjemahan dalam bahasa kita sendiri. Kalau ada sahabat-sahabat seagama yang kurang fasih berbahasa Melayu atau berbahasa Inggeris pun, boleh lah wakafkan kepada mereka juga sambil belajar sama-sama... Semasa nak balik ke Kuala Lumpur saya ingat nak serahkan kepada saudara Muhammad Yunus sahaja suruh wakaf ke masjid di rumahnya tapi tak sempat bertemu sebab mereka pulang bercuti semester bila saya dah menamatkan tempoh..



Kenangan menghadap qiblat di Tekun asrama 2012... Rakan sebilik saya orang Melayu tapi pak cik-pak cik macam tu la. Saya panggil orang pak cik macam lah saya ni muda sangat, hehehe... Duduk seorangan lagi banyak dugaan lah terpaksa ditempuhi melawan kejahatan diri sendiri, bisikan syaitan dan belajar jangan menyalahgunakan kebebasan yang ada supaya hidup tiada sia-sia... Sebelum itu, saya pernah tinggal sebilik juga dengan orang Palestin. Dua orang silih berganti sebab bilik saya sebenarnya kosong jadi mereka letakkan saya dengan orang-orang tua... Orang Palestin yang kedua tinggal sebentar di bilik saya itu ingat saya seorang Cina walaupun saya berbahasa Arab dengan orang Palestin yang pertama kali menjadi rakan sebilik saya... hahaha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...